Moji, je marketingpartner bij de hand

Om winst te maken met je bedrijf, moet je klanten hebben. Dat spreekt voor zich. Als serieuze ondernemer maak je dan ook een goed marketingplan, zodat je weet wie je doelpubliek is, en hoe je die best kan bereiken. Je bedrijf staat of valt met zo’n plan.

Je website, het controlecentrum van je online marketingplan

Centraal in je online marketing verhaal staat je website. Dit is de plaats waar je klanten je terugvinden en waar ze je producten kunnen aankopen. Het is je primaire communicatiekanaal naar de buitenwereld. Je website is in de eerste plaats ook een manier om je klanten te overtuigen om van je diensten gebruik te maken

Maar je website is niet het enige waar je op moet letten als je wil slagen op internet.

SEO en SEA, je twee marketing partners

In de online marketing zijn SEO en SEA tegenwoordig onontbeerlijk voor bedrijven.

Die twee termen lijken misschien wel Chinees voor je, daarom leggen we je even uit waar het over gaat.

SEO staat voor Search Engine Optimalisation, oftewel zoekmachine-optimalisatie. Dit is een containerbegrip voor een hele hoop technieken die ervoor zorgen dat je website een hogere rang krijgt in zoekmachines zoals Google. Zo kan je bijvoorbeeld zorgen dat de tekst op je website de juiste ‘keywords’ bevat, waardoor mensen die op die woorden of zinnen zoeken in Google eerder op jouw website terechtkomen dan op die van een concurrent.

SEA aan de andere kant staat voor Search Engine Advertising, of zoekmachine-adverteren. Als je af en toe Google gebruikt, is het je misschien al opgevallen dat er bovenaan de zoekresultaten vaak enkele advertentie-links staan. Je kan ook gemakkelijk zelf zo’n advertenties laten plaatsen.

Het nuttige hieraan is dat je enkel adverteert aan mensen die zoeken op jouw ‘keywords’, en je betaalt ook enkel voor de mensen die effectief op jouw website terechtkomen. Zo kan je makkelijk het juiste publiek bereiken, zonder dat je een gigantisch reclamebudget moet voorzien.

En nog zoveel andere mogelijkheden!

Met een mooie website en goede zoekmachine-marketing kom je al een heel eind verder. Het internet biedt echter nog tal van andere mogelijkheden. Je kan bijvoorbeeld een campagne op Facebook starten, je kan Instagrammen, of zelfs leuke filmpjes op YouTube zetten om je zaak te promoten.

Als je graag meer wil weten over welke mogelijkheden er zoal zijn om je zaak te promoten via het internet, helpen we je graag voort!